ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
Η διαβούλευση για το Νέο Σχολείο
Δημοσιεύθηκε στις: 19-04-2011
Κύριε διευθυντά,
στις 6/4/2011 ξεκίνησε η δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στην ιστοσελίδα της ανοιχτής διακυβέρνησης (www.opengov.gr) με θέμα: «Πρώτα ο Μαθητής» – «Πρώτα η Σχολική Μονάδα» Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο. Η διαβούλευση διήρκεσε έως τις 15/4/2011.
Τα κείμενα καθώς και τα σχόλια σε 8 επιμέρους θέματα που έχουν υποβληθεί έως σήμερα είναι αναρτημένα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=854
Αν και το προσχέδιο περιέχει πολλές ασάφειες και για να προτείνουμε οτιδήποτε πρέπει να κάνουμε πολλές αυθαίρετες υποθέσεις καλό θα ήταν να ακουστεί η φωνή μας και ο προβληματισμός μας. Ειδικά οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί καλό θα ήταν να σχολιάσουν και να καταθέσουν απόψεις. Στο κείμενο προς διαβούλευση αναφέρεται η ενίσχυση της αυτονομίας της Σχολικής Μονάδας που διοικείται από τον διευθυντή, ο οποίος θα απαλλάσσεται από τα διδακτικά του καθήκοντα στις μεγαλύτερες σχολικές μονάδες και θα υποβοηθείται στο έργο του από τον υποδιευθυντή. Άραγε πώς ορίζονται οι μεγάλες σχολικές μονάδες; Τι θα γίνει με τα Νηπιαγωγεία που είναι από τις μικρότερες σχολικές μονάδες; Γιατί άραγε σε κάποιο σημείο αναφέρεται «…στο πλαίσιο της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με τη σύσταση ενιαίας διεύθυνσης εκπαίδευσης»; Υποτίθεται ότι είναι υποχρεωτική και η φοίτηση για ένα τουλάχιστον έτος σε σχολική μονάδα προσχολικής αγωγής! Υποθέτουμε ότι οι Σχολικές Μονάδες θα χωρίζονται σε Σχ. Μ. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Λογικά οι Σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα χωρίζονται σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία ή με άλλες ονομασίες π.χ. Σχολική Μονάδα – Δημοτικό και Σχολική Μονάδα Προσχολικής Αγωγής; Να υποθέσουμε ότι το σχέδιο νόμου που έχει τεθεί προς διαβούλευση αφορά και τα Νηπιαγωγεία ως αυτόνομες Σχολικές Μονάδες; Σε κάποιο σημείο αναφέρεται ότι θα ληφθούν αποφάσεις για την ίδρυση, οργάνωση, προαγωγή, συγχώνευση μεταφορά και μετατροπή σχολικών μονάδων. Τι να υποθέσουμε ότι εννοεί με τη μεταφορά και μετατροπή σχολικών μονάδων; Γιατί κάπου εδώ πρέπει να βρίσκεται και η τύχη των Νηπιαγωγείων μας. Τα παραπάνω είναι λίγες μόνο από τις ασάφειες – προβληματισμούς που αφορούν στο σχέδιο νόμου «Aναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών διοίκησης της εκπαίδευσης», αλλά έστω και έτσι ας κάνουμε τον κόπο να σχολιάσουμε, να δώσουμε το μήνυμα ότι αγωνιούμε για την προσχολική αγωγή που στην Ελλάδα ξεπερνώντας τις δυσκολίες, κυρίως σε μέσα και υλικοτεχνική υποδομή έχει ανεβάσει ψηλά το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό επίπεδο χάρη στο φιλότιμο και τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Τζιάκη Δέσποινα,
νηπιαγωγός
στις 6/4/2011 ξεκίνησε η δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στην ιστοσελίδα της ανοιχτής διακυβέρνησης (www.opengov.gr) με θέμα: «Πρώτα ο Μαθητής» – «Πρώτα η Σχολική Μονάδα» Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο. Η διαβούλευση διήρκεσε έως τις 15/4/2011.
Τα κείμενα καθώς και τα σχόλια σε 8 επιμέρους θέματα που έχουν υποβληθεί έως σήμερα είναι αναρτημένα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=854
Αν και το προσχέδιο περιέχει πολλές ασάφειες και για να προτείνουμε οτιδήποτε πρέπει να κάνουμε πολλές αυθαίρετες υποθέσεις καλό θα ήταν να ακουστεί η φωνή μας και ο προβληματισμός μας. Ειδικά οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί καλό θα ήταν να σχολιάσουν και να καταθέσουν απόψεις. Στο κείμενο προς διαβούλευση αναφέρεται η ενίσχυση της αυτονομίας της Σχολικής Μονάδας που διοικείται από τον διευθυντή, ο οποίος θα απαλλάσσεται από τα διδακτικά του καθήκοντα στις μεγαλύτερες σχολικές μονάδες και θα υποβοηθείται στο έργο του από τον υποδιευθυντή. Άραγε πώς ορίζονται οι μεγάλες σχολικές μονάδες; Τι θα γίνει με τα Νηπιαγωγεία που είναι από τις μικρότερες σχολικές μονάδες; Γιατί άραγε σε κάποιο σημείο αναφέρεται «…στο πλαίσιο της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με τη σύσταση ενιαίας διεύθυνσης εκπαίδευσης»; Υποτίθεται ότι είναι υποχρεωτική και η φοίτηση για ένα τουλάχιστον έτος σε σχολική μονάδα προσχολικής αγωγής! Υποθέτουμε ότι οι Σχολικές Μονάδες θα χωρίζονται σε Σχ. Μ. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Λογικά οι Σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα χωρίζονται σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία ή με άλλες ονομασίες π.χ. Σχολική Μονάδα – Δημοτικό και Σχολική Μονάδα Προσχολικής Αγωγής; Να υποθέσουμε ότι το σχέδιο νόμου που έχει τεθεί προς διαβούλευση αφορά και τα Νηπιαγωγεία ως αυτόνομες Σχολικές Μονάδες; Σε κάποιο σημείο αναφέρεται ότι θα ληφθούν αποφάσεις για την ίδρυση, οργάνωση, προαγωγή, συγχώνευση μεταφορά και μετατροπή σχολικών μονάδων. Τι να υποθέσουμε ότι εννοεί με τη μεταφορά και μετατροπή σχολικών μονάδων; Γιατί κάπου εδώ πρέπει να βρίσκεται και η τύχη των Νηπιαγωγείων μας. Τα παραπάνω είναι λίγες μόνο από τις ασάφειες – προβληματισμούς που αφορούν στο σχέδιο νόμου «Aναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών διοίκησης της εκπαίδευσης», αλλά έστω και έτσι ας κάνουμε τον κόπο να σχολιάσουμε, να δώσουμε το μήνυμα ότι αγωνιούμε για την προσχολική αγωγή που στην Ελλάδα ξεπερνώντας τις δυσκολίες, κυρίως σε μέσα και υλικοτεχνική υποδομή έχει ανεβάσει ψηλά το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό επίπεδο χάρη στο φιλότιμο και τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Τζιάκη Δέσποινα,
νηπιαγωγός
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου