On Facebook

Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2011.


Α Ρ Χ Η  1Η Σ Σ Ε Λ Ι ∆ Α Σ  –  Γ ΄ ΗΜΕ ΡΗΣ ΙΩΝ
Τ Ε Λ Ο Σ  1Η Σ Α Π Ο  4  Σ Ε Λ Ι ∆ Ε Σ
Π Α Ν Ε Λ Λ Η Ν Ι Ε Σ Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ Γ ΄ Τ Α  Ξ Η Σ
Η Μ Ε Ρ Η Σ Ι Ο Υ Γ Ε Ν Ι Κ  Ο  Υ Λ Υ Κ Ε Ι Ο Υ
Π Α Ρ Α Σ Κ  Ε Υ Η  2 0  Μ ΑÏΟ Υ  2 0 1 1
Ε Ξ Ε Τ Α Ζ Ο Μ Ε Ν Ο Μ Α Θ Η Μ Α:
Α Ρ Χ Α Ι Α Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Α Θ Ε Ω Ρ Η Τ Ι Κ Η Σ Κ Α Τ Ε Υ Θ Υ Ν Σ Η Σ
Σ Υ Ν Ο Λ Ο Σ Ε Λ Ι ∆ Ω Ν:  Τ Ε Σ Σ Ε Ρ Ι Σ  ( 4 )
∆ ι δ α γ μ έ ν ο κ ε ί μ ε ν ο  
Π λ ά τ ω ν ο ς Π ο λ ι τ ε ί α 5 1 9  Β  –   D
Τ ί δ έ;   Τ ό δ ε ο ὐ κ ε ἰ  κ ό  ς,   ἦ ν δ’   ἐ γ ώ,   κ α ὶ ἀ ν ά γ κ η ἐ κ τ ῶ ν
π ρ ο ε ι ρ η μ έ ν ω ν,  μ ή τ ε τ ο ὺ ς ἀ π α ι δ ε ύ τ ο υ ς κ α ὶ ἀ λ η θ ε ί α ς ἀ π ε ί ρ ο υ ς
ἱ κ α ν ῶ ς ἄ ν π ο τ ε π ό λ ι ν ἐ π ι τ ρ ο π ε ῦ σ α ι,   μ ή τ ε τ ο ὺ ς ἐ ν π α ι δ ε ί ᾳ
ἐ ω μ έ ν ο υ ς δ ι α τ ρ ί β ε ι ν δ ι ὰ τ έ λ ο υ ς,   τ ο ὺ ς μ ὲ ν ὅ τ ι σ κ ο π ὸ ν ἐ ν τ ῷ
β ί ῳ ο ὐ κ ἔ χ ο  υ σ ι  ν ἕ ν α,  ο ὗ σ τ ο χ α ζ ο μ έ ν ο υ ς δ ε ῖ ἅ π α ν τ α π ρ ά τ τ ε ι ν
ἃ ἂ ν π ρ ά τ τ ω σ ι ν ἰ δ ί ᾳ τ ε κ α ὶ δ η μ ο σ ί ᾳ,   τ ο ὺ ς δ ὲ ὅ τ ι ἑ κ ό ν τ ε ς
ε ἶ ν α ι ο ὐ π ρ ά ξ ο υ σ ι ν,  ἡ γ ο ύ μ ε ν ο ι ἐ ν μ α κ ά ρ ω ν ν ή σ ο ι ς ζ ῶ ν τ ε ς ἔ τ ι
ἀ π ῳ κ ί σ θ α ι;
Ἀ λ η θ ῆ,  ἔ φ η.
Ἡ μ έ τ ε ρ ο ν δ ὴ ἔ ρ γ ο ν,   ἦ ν δ’   ἐ γ ώ,   τ ῶ ν ο ἰ κ ι σ τ ῶ ν τ ά ς τ ε
β ε λ τ ί σ τ α ς φ ύ σ ε ι ς ἀ ν α γ κ ά σ α ι ἀ φ ι κ έ σ θ α ι π ρ ὸ ς τ ὸ μ ά θ η μ α ὃ ἐ ν
τ ῷ π ρ ό σ θ ε ν ἔ φ  α μ  ε ν ε ἶ ν α ι μ έ γ ι σ τ ο ν,   ἰ δ ε ῖ ν τ ε τ ὸ ἀ γ α θ ὸ ν κ α ὶ
ἀ ν α β ῆ ν α ι ἐ κ ε ί ν η ν τ ὴ ν ἀ ν ά β α σ ι ν,   κ α ὶ ἐ π ε ι δ ὰ ν ἀ ν α β ά ν τ ε ς
ἱ κ α ν ῶ ς ἴ δ ω σ ι,  μ ὴ ἐ π ι τ ρ έ π ε ι ν α ὐ τ ο ῖ ς ὃ ν ῦ ν ἐ π  ι τ ρ έ π ε τ α ι.
Τ ὸ π ο ῖ ο ν δ ή;
Τ ὸ α ὐ τ ο ῦ,   ἦ ν δ’   ἐ γ ώ,   κ α τ α μ έ ν ε ι ν κ α ὶ μ ὴ ἐ θ έ λ  ε ι  ν π ά λ ι ν
κ α τ α β α ί ν ε ι ν π α ρ’   ἐ κ ε ί ν ο υ ς τ ο ὺ ς δ ε σ μ ώ τ α ς μ η δ ὲ μ ε τ έ χ ε ι ν τ ῶ ν
π α ρ’   ἐ κ ε ί  ν ο ι  ς π ό ν ω ν τ ε κ α ὶ τ ι μ ῶ ν,   ε ἴ τ ε φ α υ λ ό τ ε ρ  α ι ε ἴ τ ε
σ π ο υ δ α ι ό τ ε ρ α ι.
Ἔ π ε ι τ’ ,   ἔ φ η,   ἀ δ ι κ ή σ ο μ ε ν α ὐ τ ο ύ ς,   κ α ὶ π ο ι ή σ ο μ ε ν χ ε ῖ ρ ο ν
ζ ῆ ν,  δ υ ν α τ ὸ ν α ὐ τ ο ῖ ς ὂ ν ἄ μ ε ι ν ο ν;
Α1 .  Α π ό τ ο π α ρ α π ά ν ω κ ε ί μ ε ν ο ν α γ ρ ά ψ ε τ ε σ τ ο τ ε τ ρ ά δ ι ό σ α ς
τ η μ ε τ ά φ ρ α σ η τ ο υ α π ο σ π ά σ μ α τ ο ς:  
  «Τ ί δ έ;   . . . ὃ ν ῦ ν ἐ π ι τ ρ έ π ε τ α ι.»
Μ ο ν ά δ ε ς  1 0  Α Ρ Χ Η  2Η Σ Σ Ε Λ Ι ∆ Α Σ  –  Γ ΄ ΗΜΕ ΡΗΣ ΙΩΝ
Τ Ε Λ Ο Σ  2Η Σ Α Π Ο  4  Σ Ε Λ Ι ∆ Ε Σ
B .   Ν α α π α ν τ ή σ ε τ ε σ τ ι ς α κ ό λ ο υ θ ε ς ε ρ ω τ ή σ ε ι ς:
Β1 .  Ν α π ρ ο σ δ ι ο ρ ί σ ε τ ε τ ο π ε ρ ι ε χ  ό μ ε ν ο τ ω ν ό ρ ω ν  –   φ ρ ά σ ε ω ν
τ ο υ κ ε ι μ έ ν ο υ:   ἐ ν π α ι δ ε ί ᾳ (μ ο ν ά δ ε ς  6 )  ,   ἀ ν  α β ῆ ν  α ι ἐ κ ε ί ν η ν
τ ὴ ν ἀ ν ά β α σ ι ν (μ ο ν ά δ ε ς  9 )  .
Μ ο ν ά δ ε ς  1 5
Β2 .  Μ ε β ά σ η τ ο κ ε ί μ ε ν ο π ο υ σ α ς δ ί ν ε τ α ι ν α π ρ ο σ δ ι ο ρ ί σ ε τ ε
π ο ι ο ι δ ε ν ε ί ν α ι κ α τ ά λ λ η λ ο ι ν α α ν α λ ά β  ο υ ν π ο λ ι τ ι κ έ ς  
ε ξ ο υ σ ί ε ς κ α ι γ ι α τ ί.  
Μ ο ν ά δ ε ς  1 5
Β3 .  Π ώ ς ε ξ η γ ε ί ο Π λ ά τ ω ν α ς τ η μ ε τ ά β α σ η α π ό τ η ∆ η μ ο κ ρ α τ ί α
σ τ η ν Τ υ ρ α ν ν ί δ α κ α ι π ο ι α ε ί ν α ι,   σ ύ μ φ ω ν α μ ε τ ο ν
φ ι λ ό σ ο φ ο,   τ α χ  α ρ α κ τ η ρ ι σ τ ι κ ά τ ω ν δ ύ ο α υ τ ώ ν
π ο λ ι τ ε υ μ ά τ ω ν;
Μ ο ν ά δ ε ς  1 0
Β4 .  Ν α β ρ ε ί τ ε σ τ ο π α ρ α π ά ν ω δ ι δ α γ μ έ ν ο κ ε ί μ ε ν ο μ ί α
ε τ υ μ ο λ ο γ ι κ ά σ υ γ γ ε ν ή λ έ ξ η γ ι α κ α θ ε μ ι ά α π ό τ ι ς
π α ρ α κ ά τ ω λ έ ξ ε ι ς τ η ς ν έ α ς ε λ  λ η ν ι κ ή ς:
απόρρητος,  ντροπαλός,  αντιβιοτικό,  αποχή,  δυσπραγία,
μονοκατοικία, προφήτης, είδωλο, βάθρο, ανυπόμονος
Μ ο ν ά δ ε ς  1 0
Γ.  Α δ ί δ α κ τ ο κ ε ί μ ε ν ο  
Ξ ε ν ο φ ῶ ν τ ο ς Σ υ μ π ό σ ι ο ν Ι,   1 1 - 1 2
Ἐ κ ε ῖ ν ο ι μ ὲ ν ο ὖ ν σ ι ω π ῇ ἐ δ  ε ί π  ν  ο υ ν,   ὥ σ π ε ρ τ ο ῦ τ ο
ἐ π ι τ ε τ α γ μ έ ν ο ν α ὐ τ ο ῖ ς ὑ π ὸ κ ρ ε ί τ τ ο ν ό ς τ ι ν ο ς.   Φ ί λ ι π π ο ς δ’   ὁ
γ ε λ ω τ ο π ο ι ὸ ς κ ρ ο ύ σ α ς τ ὴ ν θ ύ ρ α ν ε ἶ π ε τ ῷ ὑ π α κ ο ύ σ α ν τ ι
ε ἰ σ α γ γ ε ῖ λ α ι ὅ σ τ ι ς τ ε ε ἴ  η κ α ὶ δ ι’   ὅ τ ι κ α τ ά γ ε σ θ α ι β ο ύ λ ο ι τ ο,
σ υ ν ε σ κ ε υ α σ μ έ ν ο ς τ ε π α ρ ε ῖ ν α ι ἔ φ η π ά ν τ α τ ὰ ἐ π ι  τ ή δ  ε ι α ὥ σ τ ε
δ ε ι π ν ε ῖ ν τ ἀ λ λ ό τ ρ ι α,   κ α ὶ τ ὸ ν π α ῖ δ α δ ὲ ἔ φ  η π ά ν υ π  ι  έ ζ  ε σ  θ α ι
δ ι ά τ ε τ ὸ φ έ ρ ε ι ν μ η δ ὲ ν κ α ὶ δ ι ὰ τ ὸ ἀ ν ά ρ ι σ τ ο ν ε ἶ  ν α ι.   ὁ ο ὖ ν
Κ α λ λ ί α ς ἀ κ ο ύ σ α ς τ α ῦ τ α ε ἶ π  ε  ν · Ἀ λ λ ὰ μ έ ν τ ο ι,   ὦ ἄ ν δ ρ ε ς,
α ἰ σ χ ρ ὸ ν σ τ έ γ η ς γ ε φ θ ο ν ῆ σ α ι · ε ἰ σ ί τ ω ο ὖ ν.   κ α ὶ ἅ μ α ἀ π έ β λ ε ψ ε ν
ε ἰ ς τ ὸ ν Α ὐ τ ό λ υ κ ο ν,  δ ῆ λ ο ν ὅ τ ι ἐ π ι σ κ ο π ῶ ν τ ί ἐ κ ε ί ν ῳ δ ό ξ ε ι ε τ ὸ
σ κ ῶ μ μ α ε ἶ ν α ι.    
  - - - - - - - - - - -
ὁ ἀ ν ά ρ ι σ τ ο ς  =  ο ν η σ τ ι κ ό ςΑ Ρ Χ Η  3Η Σ Σ Ε Λ Ι ∆ Α Σ  –  Γ ΄ ΗΜΕ ΡΗΣ ΙΩΝ
Τ Ε Λ Ο Σ  3Η Σ Α Π Ο  4  Σ Ε Λ Ι ∆ Ε Σ
Γ1 .  Ν α γ ρ ά ψ ε τ ε σ τ ο τ ε τ ρ ά δ ι ό σ α ς τ η μ ε τ ά φ ρ α σ η τ ο υ
π α ρ α π ά ν ω κ ε ι μ έ ν ο υ.
Μ ο ν ά δ ε ς  2 0
Γ2 .  Ν α γ ρ ά ψ ε τ ε σ τ ο τ ε τ ρ ά δ ι ό σ α ς τ ο ν τ ύ π ο π ο υ ζ η τ ε ί τ α ι γ ι α
κ α θ ε μ ι ά α π ό τ ι ς π α ρ α κ ά τ ω λ έ ξ ε ι ς:
κ ρ ε ί τ τ ο ν ο ς :  την αιτιατική πληθυντικού του ίδιου
βαθμού στο θηλυκό γένος
ὅ τ ι :  τη γενική ενικού του ίδιου γένους
ἔ φ η  :   το τρίτο ενικό πρόσωπο της ευκτικής του
ενεστώτα
π ά ν τ α  :   τη δοτική πληθυντικού στο ίδιο γένος
φ έ ρ ε ι ν  :   το απαρέμφατο αορίστου β΄ στην ίδια
φωνή
τ α ῦ τ α  : την ονομαστική πληθυντικού του
θηλυκού γένους
ἄ ν δ ρ ε ς  : την κλητική του ενικού
α ἰ σ χ ρ ό ν  : τη δοτική ενικού του συγκριτικού βαθμού
στο ίδιο γένος
ε ἰ σ ί τ ω  : το δεύτερο ενικό πρόσωπο στην ίδια
έγκλιση στον ίδιο χρόνο
δ ό ξ ε ι ε  : το τρίτο ενικό πρόσωπο της οριστικής του
ίδιου χρόνου
Μ ο ν ά δ ε ς  1 0
Γ3α.   Να γίνει πλήρης συντακτική αναγνώριση των παρακάτω
λέξεων και φράσεων:
    α ὐ τ ο ῖ ς,   τ ῷ ὑ π α κ ο ύ σ α ν τ ι,   δ ι ὰ τ ὸ φ έ ρ ε ι ν,   ἀ ν ά ρ ι σ τ ο ν,
φ θ ο ν ῆ σ α ι,  ἐ κ ε ί ν ῳ (μ ο ν ά δ ε ς  6 )
Γ3β.   «ε ἶ π ε τ ῷ ὑ π α κ ο ύ σ α ν τ ι ε ἰ σ α γ γ ε ῖ λ α ι ὅ σ τ ι ς ε ἴ η» :   Ν α
μ ε τ α τ ρ έ ψ ε τ ε τ ο ν π λ ά γ ι ο λ ό γ ο σ ε ε υ θ ύ.   Ν α λ η φ θ ε ί
υ π ό ψ η ό τ ι ο π λ ά γ ι ο ς λ ό γ ο ς ε ξ α ρ τ ά τ α ι α π ό τ ο  «ε ἶ  π ε τ ῷ
ὑ π α κ ο ύ σ α ν τ ι» .   (μ ο ν ά δ ε ς  4 )
Μ ο ν ά δ ε ς  1 0  Α Ρ Χ Η  4Η Σ Σ Ε Λ Ι ∆ Α Σ  –  Γ ΄ ΗΜΕ ΡΗΣ ΙΩΝ
Τ Ε Λ Ο Σ  4Η Σ Α Π Ο  4  Σ Ε Λ Ι ∆ Ε Σ
Ο ∆ Η Γ Ι Ε Σ  (γ ι α τ ο  υ  ς ε ξ ε τ α ζ ο μ έ ν ο υ ς)
1 .   Σ τ ο τ ε τ ρ ά δ ι ο ν α γ ρ  ά  ψ  ε τ  ε μ ό ν ο τ α π ρ ο κ α τ α ρ κ τ  ι κ ά  (η μ ε ρ  ο μ η ν ί α,
ε ξ ε τ α ζ ό μ ε ν ο μ ά θ η μ α) .     Ν α μ η ν α ν τ ι γ ρ  ά ψ ε τ ε τ α θ έ μ α τ α σ τ ο
τ ε τ ρ ά δ ι ο.
2 .   Να γ ρ ά  ψ  ε τ ε τ ο ο ν  ο μ α  τ  ε π ώ ν υ  μ  ό σ α ς σ τ ο π ά  ν ω μ έ ρ ο ς τ ω ν
φ ω τ ο α ν τ ι γ ρ ά φ ω ν α μ έ σ  ω ς μ ό λ  ι  ς σ α  ς π α ρ α δ  ο  θ ο ύ ν.   ∆ ε ν ε π ι τ ρ έ π ε τ α ι
ν α γ ρ ά  ψ  ε τ ε κ α  μ ι  ά ά λ λ η σ η μ ε ί ω σ η. Κ α τ ά τ η ν α π ο χ ώ ρ η σ ή σ α  ς ν α
π α ρ α δ ώ σ ε τ ε μ α  ζ ί μ ε τ ο τ ε τ ρ ά δ ι ο κ α ι τ α φ ω τ ο α ν τ ί γ ρ α φ α.
3 .   Ν α α π α ν τ ή σ ε τ ε σ τ ο τ ε τ ρ ά δ ι ό σ α ς σ ε ό λ  α τ α θ έ μ α τ α.
4 . Ν α γ ρ ά ψ ε τ ε τ ι ς α π α ν τ ή σ ε ι ς σ α  ς μ ό ν ο μ ε μ π λ ε ή μ ό ν ο μ ε μ α ύ ρ ο
σ τ υ λ ό.  
5 . Κ ά θ ε α π ά ν τ η σ η ε π ι σ τ η μ ο ν ι κ ά τ ε κ μ η ρ ι ω μ έ ν η ε ί ν α ι α π ο δ ε κ τ ή.
6 .   ∆ ι ά ρ κ ε ι α ε ξ έ τ α σ η ς:   τ ρ ε ι ς  ( 3 )   ώ ρ ε ς μ ε τ ά τ η δ ι α ν ο μ ή τ ω ν
φ ω τ ο α ν τ ι γ ρ ά φ ω ν.
7 .   Χ ρ ό ν ο ς δ υ ν α τ ή ς α π ο χ ώ ρ η σ η ς:   1 0 . 3 0  π.μ.
Κ Α Λ Η Ε Π Ι Τ Υ Χ Ι Α
Τ Ε Λ Ο Σ Μ Η Ν Υ Μ Α Τ Ο Σhttp://www.minedu.gov.gr/publications/docs2011/them_arx_kat_c_hmer_no_1106.pdf